Организација рада школе
Материјално – технички и просторни услови рада
Основна школа „Никола Тесла“ у Скели је матична школа, и има два подручна одељења, једно у Ушћу и једно у Ратарима. У матичној школи су ученици од 1. до 8. разреда, а у Ушћу и Ратарима од 1. до 4. разреда.
Oве школске године у матичној школи у Скели од 1. до 5. разреда, има по једно одељење и пo 2 одељења од 6. до 8. разреда. У матичној школи у Скели ученици иду у школу по сменама наизменично, смене се мењају недељно, 1., 3., 5., и 7., једна смена и 2., 4., 6., и 8. друга смена.
Простор у школи је недовољан за несметано извођење наставе, ученици се деле у групе за изборне предмете, а ми немамо простор. Тренутно у школи постоји 5 учионица за извођење редовне наставе и у једној учионици је дигитални кабинет.
Школа нема фискултурну салу и у зимском периоду настава физичког васпитања изводи се у учионици. Намештај је нов и школа је уређена. У дигиталној учионици постоји интернет за ученике у зборници постоји рачунар и наставници на њему имају приступ интернету.
У подручном одељењу у Ушћу има две комбинације: 1. и 2. разреда и 3. и 4. разреда. У школи нема интернет. У подручном одељењу у Ратарима има две комбинација: 1. и 2. разреда, 3. и 4. разред. У школи нема интернет.
У Скели недостаје фискултурна сала, простор за библиотеку и још две учионице за несметано одвијање наставе. У школи недостаје и ђачка кухиња, као и простор за продужени боравак, за који је доста родитеља заинересовано, али ми за то немамо услове у овом тренутку. Потребно је уредити и школско двориште, недостају клупе и мобилијар за игру.
Просторни услови
Школа располаже са три објекта: централна зграда у Скели, подручна одељења у Ратарима и на Ушћу.
ОБЈЕКАТ | ЦЕНТРАЛНА ЗГРАДА | УШЋЕ | РАТАРИ |
Учионица | 5 | 4 | 2 |
Фискултурна сала | / | / | / |
Кабинет за ТО | 1 | / | / |
Библиотека | 1 | / | / |
Спортски терени | 3 | / | 2 |
Кухиња | / | / | / |
Трпезарија | / | / | / |
Медијатека | / | / | / |
Кадровски услови рад
У односу на материјално техничке услове рада школа се може похвалити својом кадровском структуром, што се види из табеле.
КВАЛИФИКАЦИОНА СТРУКТУРА ЗАПОСЛЕНИХ
Ред. бр. |
ЗАНИМАЊЕ | ВСС | ВШС | ССС | ВКВ | КВ | ПК | НК | СВЕГА |
1 | Директор | 1 | 1 | ||||||
2 | Стручни сарадници | 1 | 1 | 2 | |||||
3 | Наст. разр. наставе | 6 | 2 | 8 | |||||
4 | Наст. предметне наставе | 17 | 3 | 20 | |||||
5 | Секретар | 1 | 1 | ||||||
6 | Шеф рачуноводства | 1 | 1 | ||||||
7 | Админист. финанс. радник | / | |||||||
8 | Домар | 1 | 1 | ||||||
9 | Ложач | 1 | 1 | ||||||
10 | Радници на одрж. хигијене | 3 | 3 | ||||||
УКУПНО: | 26 | 2 | 6 | 1 | 3 | 38 |
СТРУКТУРА НАСТАВНОГ КАДРА ПРЕМА ГОДИНАМА РАДНОГ ИСКУСТВА
Године радног искуства |
Директор | Стр. сарадници |
Предметни наставници |
Разредни наставници |
Укупно |
0 – 5 | / | / | 7 | / | 7 |
6 – 10 | / | / | 4 | / | 4 |
11 - 20 | / | 1 | 6 | / | 7 |
21- 30 | 1 | 1 | 3 | 7 | 12 |
31 - 40 | / | / | 0 | 1 | 1 |
Укупно | 1 | 2 | 20 | 8 | 31 |
Услови средине у којој школа ради
Скела (Ушће, Ратари) је насеље у околини Обреновца на магистралном путу за Шабац. Родитељи ученика запослени су у Обреновцу или се баве пољопривредом. Стандард ученика је на просечном нивоу Републике, а образовна стгруктура родитеља нешто испод републичког просека. Социјално економски и културни ниво породица није повољан. Велики је број непотпуних породица, са мањим бројем ромских породица.
Закључне напомене
ПРИМАРНИ ЗАДАЦИ УСВОЈЕНИ НА ОСНОВУ АНАЛИЗЕ
ЕВАЛУАЦИЈЕ ИЗ ИЗВЕШТАЈА О РАДУ ШКОЛЕ
У претходној школској години посећен је већи број часова наставе, као и часови одељењске заједнице, а исто тако и часови допунске, додатне и ваннаставних активности. Изводи се закључак да се већи број ученика ослања само на рад у школи, док се у нижим разредима још и осети рад код куће и брига и помоћ родитеља. У вишим разредима се примећује да су ученици већим бројем препуштени сами себи, без помоћи и подршке родитеља и недостатка контроле и надзора. Осећа се и примећује свакодневно како у раду са ученицима, њиховом учењу и напредовању, тако и њиховом понашању. У току школске 2016/2017. год. вршена су праћења и вредновања реализације Годишњег плана рада школе. На основу закључака донетих на седницама Наставничког већа, Одељењских већа, Стручних већа и Актива, Савета родитеља проистекли су примарни задаци који ће се реализовати у овој школској години, који ће утицати на подизање нивоа наставе, а у складу са васпитним радом у свим облицима са нарочитом пажњом на праћење напредовања ученика првог и петог разреда. На том послу директор је пратио начин реализације свих облика рада, а педагог и унапређивање образовно-васпитног рада. На основу извршене посете часовима дата су упутства и смернице за унапређење наставе са посебним освртом на ученике који наставу похађају по индивидуалном плану, као и на оне који се истичу у раду.