ОШ "Никола Тесла"

Скела, Обреновац

НАША ШКОЛА ПОСТОЈИ ОД 1965. ГОДИНЕ. ДОБРОДОШЛИ У НОВУ ШКОЛСКУ 2021. / 2022. ГОДИНУ. - ЗА СВЕ НАСТАВНИКЕ, НАШЕ НОВЕ И СТАРЕ УЧЕНИКЕ, ПОЗИВ - БУДИТЕ ЈЕДНАКИ ДЕО НАШЕГ ТИМА !

Главни мени

Рекреативна настава

ПРОГРАМСКИ САДРЖАЈИ И ЦИЉЕВИ ПРЕДСТАВЉЕНИ КРОЗ АКТИВНОСТИ РЕКРЕАТИВНЕ НАСТАВЕ У ТЕКУЋОЈ ШКОЛСКОЈ ГОДИНИ....

НАСТАВА У ПРИРОДИ
       Настава у природи је облик образовно-васпитног рада којим се остварују обавезни и изборни наставни предмети и ваннаставне активности из наставног плана и програма за први циклус основног образовања и васпитања – у климатски погодном месту из здравствено-рекреативних, образовно-васпитних и социјалних разлога.За укупан развој личности ученика настава у природи има вишеструки значај здравствени, педагошки и социјални. Уз повећани обим физичке активности, у здравој животној средини, овај облик образовно-васпитног рада доприноси очувању и унапређивањ укупног здравља ученика. Образовна-васпитна вредност наставе у природи је у томе што се непосредним опажањем природне и друштвене средине и потпуним доживљајем стварности, коју треба проучавати, омогућује утврђивање и проширивање постојећих и стицање потпунијих, дубљих и трајнијих знања. Директан контакт и интеракција са природним окружењем доприноси бољем уочавању законитости које важе у природи и схватању значаја њене заштите и очувања. Боравак ученика у природи доприноси и њиховој социјализацији јер се кроз целодневне заједничке активности међусобно боље упознају, сарађују и зближавају. Подстиче се, такође, њихова одговорност и самосталност у обављању личне хигијене и бриге о себи. 
Циљеви наставе у природи су:
    • очување, подстицање и унапређивање укупног здравственог-стања ученика, њиховог правилног психофизичког и социјалног развоја;
    • стварање основа за усвајање активног, здравог и креативног начина живота и организовања и коришћења слободног времена;
    • проширивање постојећих и стицање нових знања и искустава о непосредном природном и друштвеном окружењу;
    • развијање еколошке свести и подстицање ученика на лични и колективни ангажман у заштити природе;
    • социјализација ученика и стицање искустава у колективном животу, уз развијање толеранције и одговорног односа према себи, другима, окружењу и културном наслеђу;
    • развијање позитивних односа према националним, културним и естетским вредностима.
Задаци који се остварују реализацијом програма наставе у
      природи су:
    • побољшање здравља и развијање физичких и моторичких способности ученика;
    • задовољавање основних дечијих потреба за кретањем и игром;
    • очување природне дечије радозналости за појаве у природи и подстицање интересовања и способности за њихово упознавање кроз одговарајуће активности;
    • развијање способности запажања основних својстава објеката, појава и процеса у окружењу и уочавање њихове повезаности у конкретним природним и друштвеним условима;
    • подстицање самосталности у процесу стицања знања кроз непосредне истраживачке задатке;
    • развијање свести о потреби заштите, неговања, чувања унапређивања природне и животне средине и изграђивање еколошких навика;
    • упознавање природно-географских, културно-историјских знаменитости и лепоте места и околине;
    • упознавање са начином живота и рада људи појединих крајева;
    • упознавање разноврсности биљног и животињског света појединих крајева, уочавање њихове повезаности и променљивости;
    • упознавање са карактеристикама годишњих доба у природи и смењивање временских прилика;
    • разијање способности сналажења тј. оријентисања у простору и времену;
    • оспособљавање ученика за безбедан и правилан боравак у природи;
    • развијање правилних хигијенско-здравствених навика и подстицање самосталности у обављању личне хигијене и бриге о себи;
    • подстицање и стварање навике за неговање редовне физичке активности и за што чешћи боравак у природи;
    • формирање навика редовне и правилне исхране;
    • навикавање на правилно смењивање рада, одмора и сна;
    • разумевање и уважавање различитости међу појединцима;
    • подстицање групног рада, договарања и сарадње са вршњацима и одраслима кроз одговарајуће активности.
    •  Ако буде могућности ученици ће ићи на опоравак у неко од одмаралишта Центра дешјих летовалишта у организацији Градске општине Обреновац.

Бројач посета

296486

Календар

април 2024
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930